
Erle Cauthorn Kenton rodjen je 1. avgusta 1896. godine u Norbornu u Misuriju. 1900. godine preselio se sa roditeljima u Meksiko u Misuriju ali je od 1910. godine živeo sa svojom babom Sarom Kotorn u Los Andjelesu i tu je učio školu. U filmsku industriju ušao je kao komičar, radeći na seriji filmova o nesposobnim policajcima «Keystone Cops». Kasnije se okrenuo režiranju i snimio je kratke komedije za svaki veliki studio u Holivudu pre nego što je postao režiser dugometražnih filmova.
Počeo je kao kistounski policajac pod režijom Macka Sennetta 1914. godine, napredujući na lestvici Sennett Studija kao komičar i asistent režisera. Posle uspešnog snalaženja sa nekoliko kratkih filmova, Kenton je dobio priliku da se oproba u režiranju dugometražnog filma, u Sennettovoj produkciji, koji se zvao «Down on the Farm». Nastavio je da snima komedija za druge studije tokom ere nemog filma; tipični primeri Kentonovog rada su naslovi «The Sap (1926)», «Bare Knees (1927) i «Golf Widows (1928)».
Kako je lako napravio prelaz ka ton filmovima, Kenton je bio sposoban da adaptira svoje metode zahtevima mikrofona, što dokazuju rani ton filmovi «Mexicali Rose (1929)», «X Marks the Spot (1931)» i «Guilty as Hell (1932)». Kenton je režirao filmove u gotovo svim filmskim žanrovima tokom holivudske karijere; krimi-drame «The Public Menace (1935)» i «Counterfeit (1936)»; vesterne kao «End of the Trail (1936) u kom se pojavio u kameo ulozi kao Teddy Roosevelt; avanture kao «North to the Klondike (1942); ratne filmove «Devil's Squadron (1936)», «Naval Academy (1941)» i «What We Are Fighting For (1943); komedije medju kojima i dva najsmešnija filma iz serijala Abota i Kostela «Pardon My Sarong (1942)» i «Who Done It? (1942)».
Kenton je režirao veličanstveni film «Island of Lost Souls (1932)» (koji je baziran na delu H.G. Wellsa «The Island of Dr. Moreau») i nekoliko drugih, manje impresivnih horor filmova. Njegovi ostali horor filmovi su «The Ghost of Frankenstein (1942)», «House of Frankenstein (1944)» i «House of Dracula (1945)». Poslednja dva filma su zanimljivi jer su u njima Drakula, Vukodlak i Frankenštajnovo čudovište prkosili šansama i zajedno su se našli u istoj oblasti. «House of Dracula» bio je bolji sa mnogo gotske atmosfere i nekim impresivnim trenucima koji su pomogli da se ignoriše apsurdni zaplet.
50-ih godina, Kenton se prebacio na režiranje različitih TV serija, uključujući «The Public Defender (1954)» i «The Texan (1958)». Umro je u Glendejlu u Kaliforniji 28. januara 1980. godine.
Tekst napisao: John Brosnan, "The Horror People"
Prevod: hororfilmovi.blog.rs
31/07/2008, 23:28
E već dugo nisam vidio tako dobar blog o filmovima. :=) Eh, sada je već kasno, ali stavljam te u bookmarks, pa ću sve pročitati.
01/08/2008, 17:17
Kada mi jedan od blog uzora da ovakvu pohvalu, onda moram da budem prezadovoljan :) Hvala!