[američki filmovi
]
19 Januar, 2012 21:57

"11-11-11" je apokaliptični horor film iz "kuhinje" Darrena Lynna Bousmana, mladog i uspešnog režisera čija se kratka karijera sastoji isključivo iz horor filmova. Ovaj tridesetodvogodišnjak režirao je već šest horora za šest godina: "Saw II, III i IV", mjuzikl "Repo! The Genetic Opera", "Mother's Day" i onaj na koji ću se osvrnuti, pomenuti "11-11-11".

Ovaj film se dosta razlikuje od njegovih ostalih radova, napravivši iskorak iz torture podžanra u vode demona i religije. Radnja prati veoma popularnog američkog pisca koji nakon tragedije u kojoj mu poludeli fan ubije ženu i dete, dobija poziv iz Barselone da mu je otac na samrti. On se upućuje tamo kako bi proveo s njim poslednje dane uz priliku da popravi odnose sa otuđenim bratom. Tamo će shvatiti da mu je život, kao i život njegovih bližnjih označen brojem 11 i da je 11.11.11.više od datuma - to je upozorenje.

"11-11-11" je potpuno čudan film. Slabo je prošao kod publike i kritike, a ja sam mu pružio priliku zbog pohvala sa jednog hrvatskog horor foruma. Ipak, ispada kao da su ti ljudi nešto varili pre gledanja, jer je ovo ispodprosečan film. Problem nije toliko u scenariju, mada nisam preterani ljubitelj tematike koja se oslanja na znake koji se nalaze svuda oko nas, već u dosta turobnoj atmosferi koja ipak izgleda dosta sterilno i izveštačeno. Film ima podosta praznih minuta što je krajnje dosadno, a po meni najveći promašaj je izgled bića iz paralelnog sveta koja pokušavaju da uđu u naš svet, što je bitno za sam rasplet. Ovo bi trebao da bude film o apokalipsi, međutim krajnji rezultat je iznad svega neubedljiv. Iako ima par cim scena, ne bih preporučio da trošite vreme na njega.

05/05/2014, 16:04
Slomljen tragičnim događajem koji mu je zauvek odneo suprugu i sina, pisac bestselera, Joseph Crone (Timothy Gibbs) vegetira, odbijajući da se pomiri sa sudbinom.Odlazak u centar za rehabilitaciju ništa suštinski ne menja, osim što mu donosi poznanstvo s simpatičnom udovicom Sadie (Wendy Glenn). Ali, kada ga mlađi brat, sveštenik Samuel (Michael Landes), pozove da dođe u Barselonu, jer im je otac na samrti, Joseph prihvata, jer smatra da je to možda izlaz iz začaranog kruga.Dolazak u Barselonu, kako bi video oca i izgladio ranije nesporazume s bratom, uskoro se pretvara u niz misterioznih događaja, koji će zaintrigirati Josepha. Verujući u simboliku, američki pisac grozničavo pokušava da odgonetne tajne broja 11... Mladi režiser Darren Lynn Bousman ('Mother's Day', 2010.) snimio je apokaliptični horor po sopstvenom scenariju, koristeći mistiku, simboliku, proročanstva, u kreiranju krajnje uznemirujuće priče. Odmah da naglasim kako baš i nije postigao željeni cilj. Koristeći lokacije u New York Cityju i Barseloni, režija je nastojala da postigne nekakvu turobnu, pomalo mračnu atmosferu.Sama priča se lagano razvija, pa posle uvoda, glavni junak veoma brzo biva upleten u misteriju koja preti da ugrozi život na našoj planeti.Demoni i mračne sile, svakako nisu ništa novo u horor žanru, pa je evidentno da narativ pati od nedostatka svežih ideja.Ono što dodatno opterećuje film, jesu loši specijalni efekti, neuverljive maske i slaba šminka.Mada se radi o američko-španskoj koprodukciji, očito da je budžet za produkciju bio skroman, tako da je horor siromašan i vizuelno.Gluma nije na nekom nivou, ali pošteno je reći kako je malobrojna ekipa dala otprilike ono što se od njih i očekivalo.Sporiji ritam koji postepeno podiže tenzije u filmu, ipak nije postigao neke značajne 'scary' efekte, tako da smo dobili strogo doziranu količinu horora.Ali zato ima dosta smušenih, klišeiziranih dijaloga, što celokupnu radnju povremeno čini monotonom, sa par 'praznih hodova'.Mada nisam imao neka ogromna očekivanja, na moju žalost ovaj horor (po nekima više triler, što se može smatrati opravdanim) nije zadovoljio moje kriterijume po kojima bih ga svrstao u okvire proseka. Slabo je to, pa stoga vas prijateljski savetujem da ovaj mlaki, beskrvni horor ipak preskočite i uštedite sebi dragoceno slobodno vreme.