imagebam.com Qoinpro Action Coin
[Kraljevi strave ] 13 Jul, 2008 09:00
Vinsent Prajs (Vincent Price) je rodjen 27. maja 1911. godine u Sejnt Luisu u Mizuriju. Kao sin predsednika Državne fabrike slatkiša, Prajs je imao sigurno detinjstvo više srednje klase. Dok je pohadjao Jejl, gde je studirao istoriju umetnosti, zainteresovao se za glumu pa je svoje slobodno vreme trošio po raznim njujorškim pozorišnim agencijama, bez ikakvog uspeha.
Posle diplomiranja, odlučio je da postane istoričar umetnosti i otišao je u London na postdiplomske studije na londonskom Univerzitetu. U Londonu je pohlepno posećivao pozorišta, što je raspalilo njegovo interesovanje za glumu. Počeo je sa audicijama za uloge i konačno je dobio ulogu policajca u londonskoj produkciji predstave “Chicago”, uglavnom zbog njegovog američkog akcenta. To se desilo 1935. godine.
Njegova sledeća uloga bila je veća, glumio je princa Alberta u predstavi “Victoria Regina”, a kasnije, te iste godine, vratio se u Njujork kada se produkcija preselila na Broadway. Njujorški kritičari hvalili su ga i pisali su da je otkriven novi talenat.  
 
Usledile su mnoge pozorišne uloge i Prajs je proveo jedan period sa Orson Velsovom (Orson Welles) eksperimentalnom pozorišnom radionicom “Mercury” pre nego što je debitovao na filmu 1938. godine u komediji po imenu “Service Deluxe” koju je režirao Roulend V. Li (Rowland V. Lee).
1939. godine potpisao je ugovor sa Univerzalovim studiom posle snimanja filma “The Private Life of Elizabeth and Essex” za kompaniju “Warner Brothers”, kostimsku sapunicu u kojoj su glumili Bet Dejvis (Bette Davis) i Erol Flin (Errol Flynn) dok je Prajs igrao ser Voltera Rejlija.
Njegov naredni film, takodje je bio kostimska melodrama “Tower of London” iz 1939. godine, u režiji Roulenda V. Lija a u njemu su sa Prajsom, glumili dovoljno poznati Boris Karlof i Bejzil Retboun. Snimio je još tri filma za Univerzal pre nego što mu je istekao ugovor, uključujući “The Invisible Man Returns” režisera Džoa Meja (Joe May) iz 1940. godine, koji je bio prvi od brojnih nastavaka filma “The Invisible Man” iz 1933. godine. U toj ulozi je iskoristio svoj ugladjeni, baršunasti glas kao što je učinio i njegov prethodnik Klod Rejns (Claude Rains).
 
1940. godine, Prajs je prešao u kompaniju “20th Century Fox”, gde je snimio film “Brigham Young” (koji je režirao Henri Hetevej (Henry Hathaway)), u kom je glumio Džozefa Smita, osnivača Mormonske crkve. Godine koje su usledile, verovatno su bile najbolje u njegovoj karijeri, bar što se tiče njegove karijere nerazblaženog glumca. Tokom tog perioda pojavio se u sledećim filmovima: “The Song of Bernadette” Henrija Kinga iz 1943. godine, “Wilson” iz 1944. godine, koji je takodje režirao King i u filmskom klasiku “Laura” Otoa Premingera iz iste godine u kom je glumio kolebljivog verenika Džin Tirni (Gene Tierney). Iste godine pojavio se u filmu “The Keys of the Kingdom” režisera Džona M. Štala u kom je glumio novajlija Gregori Pek (Gregory Peck). Usledilo je još dobrih uloga u filmovima poput “A Royal Scandal (1945)” Otoa Premingera, “Leave Her to Heaven (1945)” Džona M. Štala, “Shock (1946)” Alfreda Verkera (uloga zlikovca je bila proba kasnijih uloga koje su sledile) i “Dragonwyck (1946)” Džozefa L. Mankjevica. U filmu “Dragonwyck” ponovo je radio sa Džin Tirni i  fino odglumio njenog supruga.
 
1947. godine, nije obnovio ugovor sa kompanijom Fox i to je obeležilo početak propadanja njegove karijere. Medjutim, 1953. godine desio se preokret u njegovoj karijeri, kada mu je ponudjena simultana prilika da radi brodvejsku predstavu “My Three Angels” koju je režirao Hoze Ferer (Jose Ferrer) i film “The House of Wax”. Prajs je izabrao film. “Voleo bih da sam radio na toj predstavi”, govorio je kasnije, “doživela je ogroman uspeh, ali isto to je doživeo i film.” Rimejk filma Majkla Kurtiza (Michael Kurtiz) “Mystery of the Wax Museum (1932)”, nazvan “House of Wax” koji je režirao Andre de Tot (Andre de Toth), bio je prvi holivudski film snimljen u 3-D tehnologiji. Radnja filma, o čoveku sa užasnim ožiljcima koje je zaradio u jednom katastrofalnom dogadjaju, koji se vraća da izvrši osvetu nad svojim neprijateljima, bila je slična radnji filma “Phantom of the Opera (1925)” i korišćena je i u Prajsovim kasnijim filmovima kao što su “The Abominable Dr Phibes (1971)” i “Theatre of Blood (1973)”.
 
Prajs se tek nakon 5 godina pojavio u još jednom horor filmu. “The Fly” režisera Kurta Nojmana (Kurt Neumann), bio je film raskošne produkcije, u boji i širokog ekrana, što je bilo neuobičajeno za horor filmove iz tog perioda. 1959. godine, Prajs je snimio film “The House on Haunted Hill” za režisera i producenta Vilijema Kasla (William Castle), koji se specijalizovao za niskobudžetne horor filmove. Kasnije je Kasl, pripisivao sebi zasluge za uskrsnuće Prajsove karijere, iako je tada glumac već zahtevao uloge u horor filmovima. Iste godine, Prajs je glumio u filmovima “The Return of the Fly” Edvarda L. Berndsa i “The Bat” Krejna Vilbura, kao i u svom poslednjem ne-horor filmu, mada zavisi kako ko definiše reč horor, “The Big Circus” Irvina Alena.
 
60-ih godina, Prajs je snimio još jedan film za kompaniju Castle, “The Tingler”, koji je kao i “The House on Haunted Hill”, bio blago ironičan. Iste godine, snimio je prvi film po Poovim delima, koji je režirao Rodžer Kormen (Roger Corman), “The Fall of the House of Usher”, za kojim je ubrzo usledio još jedan film koji je producirao i za koji je napisao scenario Ričard Mejtson (Richard Matheson) – “Master of the World” (režirao ga je Vilijem Vitni (William Witney)), zasnovan na delima Žila Verna. Sledio je još jedan Kormenov film inspirisan Poom “The Pit and the pendulum”. Iste godine, 1961. Prajs je snimio tri filma u Italiji. Dva od njih nisu imali nikakve veze sa horor žanrom, ali je treći nazvan “The Last Man on Earth” u režiji Sidnija Salkova (Sidney Salkow) bio zasnovan na Matesonovoj klasičnoj horor noveli “I Am Legend”, o usamljenom čoveku u svetu prepunom vampira. Bila je to ultimativna paranoična fantazija.
1963. godina je bila veoma radna za Prajsa. Te godine je snimio pet dugometražnih filmova a bio je i narator u dokumentarnom filmu o životu umetnika Šagala (Chagall). Njegovi filmovi bili su: “The Raven” (film u koji se Prajsov uobičajeni stil glume savršeno uklopio), “Diary of a Madman” (režirao ga je Reginald Le Borg) i “Beach Party” (u režiji Williama Ashera), prvi od uspešnih AIP-ovih “tinejdžeri i pesak” filmova u kom se Prajs pojavio u gostujućoj ulozi Big Daddyja medju takvim prosvetiteljima kao što su Frankie Avalon i Annette Funicello. Verovatno njegov najbolji film te godine bio je “Comedy of Terrors” režisera Žaka Turnera, komedija scenariste Metisona o grupi grobara. Uloge su tumačili i Boris Karlof, Piter Lori i Bejzil Retboun.
 
1964. godine, snimio je “The Haunted Palace”, još jedan Kormenov film koji je sa uspehom kombinovao Edgara Alana Poa sa H.P. Lovkraftom i ostao je jedan od najboljih Kormenovih horora sa Prajsovom glumom koja je bila bolja nego što je bilo uobičajeno. Usledili su “Masque of the Red Death” i “The Tomb of Ligeia”, godinu dana kasnije, koji su bili poslednji Kormenovi filmovi inspirisani Poom. Oba filma imala su sjajnu fotografiju i u oba je Prajs odlično glumio. Prajs se 1968. vratio u Englesku da bi odigrao jednu od najboljih uloga za dugo vreme u filmu “Witchfinder General” (koji je u SAD objavljen pod imenom “The Conqueror Worm” da bi naveo na pogrešan utisak da je baziran na jednom od Poovih radova).
 
Njegova tri naredna filma “The Oblong Box” iz 1969. godine i “Scream and Scream Again” iz 1970. godine (oba je režirao Gordon Hessler) i “Cry of the Banshee” bili su dosta razočaravajući nakon filma “Witchfinder General” (mada je “Scream”, čudna mešavina horor tema – vampira, veštački napravljenih ljudi itd. postao nešto kao kultni film). 1971. godine snimio je “The Abominable Dr. Phibes” koji je režirao Robert Fuest, jedan od najuspešnijih filmova poslednjih godina. Fuest, bivši scenograf,  producirao je stilski horor koji je kombinovao humor sa brojnim grotesknim ubistvima. Bila je to prilično lagana uloga za Prajsa, osim nelagodnosti uzrokovane šminkom i on ju je ponovio u oba nastavka “Dr. Phibes Rises Again” iz 1972. godine koji je bio isto zabavan kao i prvi deo ali ni blizu tako uspešan i “Theatre of Blood” iz 1973. koji je imao sličnu temu.
Kako su prolazile godine, bilo je sve manje dobrih uloga. Prajs se često pojavljivao na televiziji i čak parodirao svoju “pojavu” u reklamama. Njegova neizbirisiva identifikacija sa sablasnim imala je svoje prednosti: tako je osamdesetih bio izabran za domaćina PBS-ovog antologijskog serijala ‘Mystery’ a i zamoljen je da odrecituje poemu kao deo veoma gledanog spota za pesmu «Thriller» Majkla Džeksona. Pri kraju njegovog života imao je pregršt dobrih uloga, uključujući dobrodušnog izumitelja koji oživljava naslovnog lika u filmu Tima Burtona 'Edward Scissorhands (1990)'. Prajs je bio vidljivo bolestan u tom filmu, ali se uzdigao u toj prilici i profesionalno odradio svoj deo do kraja. Poslednji put, Prajs se pojavio u kablovskom TV filmu 'The Heart of Justice (1993)'. Umro je 25. oktobra te godine u Los Andjelesu, zbog raka pluća u 82-oj godini.
 
Teskt napisao: JOHN BROSNAN, from The Horror People.
Prevod: hororfilmovi.blog.rs
Vincent Price gostuje kod Mapetovaca: 
 

Vincent Price recituje poemu "Gavran":

[Vesti ] 12 Jul, 2008 09:27
Normal 0 21

Film Howarda McCaina 'Outlander' u kome glume James Caviezel, Sophia Myles, Jack Huston, Ron Perlman i John Hurt dobio je prvi trailer.

Po scenariju, čovekoliki vanzemaljac dolazi na Zemlju 509. godine i njegovo sletanje nehotično oslobadja strašno čudovište koje mora da uništi uz pomoć varvarskog vikinškog plemena. Vanzemaljsko biće u filmu nazvano Moorwen je dizajnirao Patrick Tatopoulos.

Za one koji očekuju tinejdžerski vampirski film Catherine Hardwick 'Twilight', evo dva trailera. Film će imati premijeru 12. decembra u američkim bioskopima, a priča se vrti oko o srednjoškolke Belle koja se zaljubljuje u vampira. Novi par progoni rivalski vampirski klan koji želi da je natera da postane vampirica.

 

Rob Zombie je samo započeo svoj sledeći projekat, «strogo poverljivi» 'Tyrannosaurus Rex', koji je Dimension Films najavio za 28. avgust 2009. godine. Pre nekoliko nedelja, pojavio se prvi posteri koje je uradio Alex Horley, a sada je Zombie objavio i treći umetnički rad i na njemu možete videti odvratnog Rexa sa plavušom na motoru (hoće li to biti Sheri Moon? Ja se nadam da hoće Smile ).

 

Ovog puta pogledajte i prvi teaser poster i trailer za novi francuski horor-triler 'Vinyan'. Kako još uvek nisu prihvatili gubitak sina u katastrofalnom cunamiju, Janet i Paul Behlmer se vraćaju u Bangkok. Oslanjajući se na činjenicu da dečakovo telo nikada nije pronadjeno, Janet se očajnički drži ideje da su pirati kidnapovali njihovo dete u konfuziji koja je pratila katastrofu. Tražeći nekoga da im bude vodič u tajlandsko podzemlje, oni podmićuju misterioznog gospodina Gaoa, koji ih vodi u Ranong, gde im se pridružuju plaćenici s kojima putuju brodom u istraživanje obalnih voda Burme koje vrve od pirata. Polako, oni će se izgubiti u čudnoj džungli prepunoj decom i susresti sa sopstvenim unutrašnjim demonima.

Poster

 

trailer

 

Pogledajte i trailer za film 'Hell Ride' koji će biti premijerno prikazan u Americi 8. avgusta a koji je producirao Quentin Tarrantino:

Larry Bishop treći put glumi Pistolera, vodju Victorsa, grupe opakih bajkera koji žele da se osvete za ubistvo jednog njihovog člana od strane 666ersa, rivalske bande. Zajedno sa svojom «vojskom», Gentom (koga podmuklo glumi Michael Madsen) i misterioznim Comancheom, Pistolero planira da ubije Deuca i Billyja Wingsa, zle vodje 666ersa, medjutim dolazi do pobune kada njegovu posvećenost profitu u pitanje dovodi nekoliko njegovih Victorsa. Još veću zbrku razmrsiće nepoznata informacija o Comancheu koja će uzburkati duhove Pistolerove prošlosti.

Evo i trailera za film Jeffa Buhlera 'Insanitarium'. Jesse Metcalfe i Peter Stormare glume u ovom zastrašujućem trileru o čoveku koji provaljuje u ludnicu kako bi spasao sestru, medjutim shvata da glavni doktor pretvara svoje pacijente u krvožedne ubice.

 

 

Još jedan trailer, za Dimension Extreme-ov film 'Triloquist':

 

U bednom motelu u Holivudu, propala trbuhozborka sa Lutkom jezivog izgleda izvršava samoubistvo predozirajući se pred svoje dvoje dece. Deca su poslata da žive sa perverznim ujakom koji završava mrtav. Kada napune osamnaest godina, prelepa i izopačena sestra govori bratu o njenom planu da se upute ka Las Vegasu gde on može da postane veliki trbuhozborac kao što je bila i njihova majka. Brat nije progovorio ni reč od majčine smrti, te jezivi Lutak govori umesto njega… a izgleda da Lutak mrzi sestru…

Ovaj uvrnuti trio kreće na Noć veštica, koja se završava ubijanjem deteta. Sestra i Lutak okrivljuju nemog brata i on je poslat u instituciju. Mesecima kasnije, sestra i pomahnitali Lutak oslobadjaju brata i njih troje kreću na put. Oni kidnapuju devojku kako bi je brat oplodio i nastavio porodično ime. Bežeći od policije, ova očajna i psihotična trojka sve dublje i dublje pada u tamu, a jezivi Lutak izgleda da razvija život i sopstveni razum.

 

 

 

Francuski horor film 'Humans (Humains)', koji govori o timu nekoliko istraživača koji putuju na švajcarske Alpe da istraže ljudsku evoluciju, dobio je teaser poster. Putovanje se medjutim pretvara u smrtonosnu borbu za opstanak kada se tim surva u provaliju i postaje plen nekoga … ili nečega.

 


Novi indie horor film koji obećava nazvan je 'Spike' i režira ga Robert Beaucage. U filmu se mlada devojka nadje zarobljena u košmarnoj bajci koja postaje stvarnost i ona mora da spasi svoje prijatelje od čudnog bića koje je obožava i koje je želi po svaku cenu. Evo postera za film kao i linka ka zvaničnom sajtu, gde možete pogledati dva trailera i još mnogo toga.

 


Nakon debija na Slamdance filmskom festivalu u januaru, film 'Jack Brooks: Monster Slayer' će napokon početi da se prikazuje u bioskopma u SAD početkom avgusta, a ubrzo posle toga biće pušten i na DVD. Pogledajte novi poster i trailer:

 

Jack Brooks je besni, mladi vodointalater koga muči sećanje na prisustvovanje brutalnom ubistvu njegove porodice. Samo kada nesvesno probudi drevno zlo, primoran je da se suoči sa svojom prošlošću, da se obračuna sa čudovištima i da otkrije istinsku svrhu gneva koji ga ispunjava. 


 

izvori:

www.bloody-disgusting.com

www.horroryearbook.com

 

[američki filmovi ] 11 Jul, 2008 19:32

Režija i scenario: George A. Romero

Uloge:

Michelle Morgan ... Debra Moynihan

Joshua Close ... Jason Creed

Shawn Roberts ... Tony Ravello

Amy Ciupak Lalonde ... Tracy Thurman

Joe Dinicol ... Eliot Stone

Scott Wentworth ... Andrew Maxwell

Philip Riccio ... Ridley Wilmott

Chris Violette ... Gordo Thorsen

Tatiana Maslany ... Mary Dexter

Todd Schroeder ... Brody

Radnja:

Film počinje vestima u kojima su reporteri snimili priču o paru mrtvih  imigranata i njihovom detetu. Dok ih odvoze iz stana na kolicima, majka i dete se iznenada dižu iz mrtvih i napadaju ekipu hitne pomoći. Oboje su upucani u glavu, ali ne pre nego što su ujeli nekolicinu ljudi.

 

Posle uvoda u dokumentarni film o zombijima 'The Death of Death', koji je u najvećem delu snimio Jason Creed, student filmske umetnosti na Univerzitetu Pitsburg, film se prebacuje na grupu studenata koji snimaju horor film o mumiji u šumi, a koji režira Jason. Posle strašnih vesti, grupa se razbija u dva dela. Dvoje odlaze u veliku vilu, koju smatraju odličnim utočištem pred najezdom zombija, dok ostali napuštaju grad da bi se našli sa svojim porodicama. Medjutim, ubrzo se ta druga grupa suočava sa zombijima dok sve vreme njihovu borbu za život snima Jason svojom kamerom, stvarajući svojevrsni «dnevnik mrtvih».

 

Moj osvrt:

 

Ovaj film je peti po redu iz Romerovog Dead serijala i kao takav svakako poseduje odredjeni kvalitet, u stvari, moje vidjenje je da je ovo jako solidan zombie horor film, sa dobrom režijom i klasičnom pričom. Ipak, neki utisci i nisu tako dobri, a tu pre svega mislim na prilično dosadno insistiranje na tome da je dokumentovanje situacije u kojoj se našla grupa studenata od nevidjeno velike važnosti za generacije koje će eventualno preživeti ovu apokalipsu.

 

Iako je u filmu nekoliko puta istaknuto, da u svetu ima puno kamera i da svi snimaju i kače svoje snimke na net, sve je to sranje u poredjenju sa njegovim snimkom. To uopšte nisam mogao da progutam, odnosno da prihvatim. Valjda je toliko bitno jer je na tome zasnovan film? Smile

 

Takodje, završno patetisanje o divljaštvu ljudi i izjednačavanje zombija i naše vrste mi je prilično nezanimljivo i preterano.

Ipak, to ne utiče previše na krajnji utisak, a to je da je film solidno ostvarenje, jer ima par napetih scena, zombiji su dobro odradjeni, gluma je solidna a i film je nekako više baziran na psihološkoj strani i ponašanju koje ispoljavaju glavni akteri kada se nadju u gotovo neverovatnoj situaciji – borbi sa vaskrslim leševima, nego na previše akcije koja je karakteristična za filmove ovog tipa. I kad tome dodamo da me zombie filmovi najviše zanimaju u horor žanru, pa sam u neku ruku možda i malo subjektivan onda i ne mogu mnogo da ga kritikujem. Wink

Moja ocena: Wink

Zvanični website

site statistics