Vinsent Prajs (Vincent Price) je rodjen 27. maja 1911. godine u Sejnt
Luisu u Mizuriju. Kao sin predsednika Državne fabrike slatkiša, Prajs je imao
sigurno detinjstvo više srednje klase. Dok je pohadjao Jejl, gde je studirao
istoriju umetnosti, zainteresovao se za glumu pa je svoje slobodno vreme trošio
po raznim njujorškim pozorišnim agencijama, bez ikakvog uspeha.
Posle
diplomiranja, odlučio je da postane istoričar umetnosti i otišao je u London na
postdiplomske studije na londonskom Univerzitetu. U Londonu je pohlepno
posećivao pozorišta, što je raspalilo njegovo interesovanje za glumu. Počeo je
sa audicijama za uloge i konačno je dobio ulogu policajca u londonskoj
produkciji predstave “Chicago”, uglavnom zbog njegovog američkog akcenta. To se
desilo 1935. godine.
Njegova sledeća uloga bila je veća, glumio je princa
Alberta u predstavi “Victoria Regina”, a kasnije, te iste godine, vratio se u
Njujork kada se produkcija preselila na Broadway. Njujorški kritičari hvalili
su ga i pisali su da je otkriven novi talenat.
Usledile su mnoge pozorišne uloge i Prajs
je proveo jedan period sa Orson Velsovom (Orson Welles) eksperimentalnom
pozorišnom radionicom “Mercury” pre nego što je debitovao na filmu 1938. godine
u komediji po imenu “Service Deluxe” koju je režirao Roulend V. Li (Rowland V.
Lee).
1939. godine potpisao je ugovor sa Univerzalovim studiom posle snimanja
filma “The Private Life of Elizabeth and Essex” za kompaniju “Warner Brothers”,
kostimsku sapunicu u kojoj su glumili Bet Dejvis (Bette Davis) i Erol Flin
(Errol Flynn) dok je Prajs igrao ser Voltera Rejlija.
Njegov naredni film,
takodje je bio kostimska melodrama “Tower of London” iz 1939. godine, u režiji
Roulenda V. Lija a u njemu su sa Prajsom, glumili dovoljno poznati Boris Karlof
i Bejzil Retboun. Snimio je još tri filma za Univerzal pre nego što mu je
istekao ugovor, uključujući “The Invisible Man Returns” režisera Džoa Meja (Joe
May) iz 1940. godine, koji je bio prvi od brojnih nastavaka filma “The
Invisible Man” iz 1933. godine. U toj ulozi je iskoristio svoj ugladjeni,
baršunasti glas kao što je učinio i njegov prethodnik Klod Rejns (Claude
Rains).
1940. godine, Prajs je prešao u kompaniju
“20th Century Fox”, gde je snimio film “Brigham Young” (koji je
režirao Henri Hetevej (Henry Hathaway)), u kom je glumio Džozefa Smita,
osnivača Mormonske crkve. Godine koje su usledile, verovatno su bile najbolje u
njegovoj karijeri, bar što se tiče njegove karijere nerazblaženog glumca. Tokom
tog perioda pojavio se u sledećim filmovima: “The Song of Bernadette” Henrija
Kinga iz 1943. godine, “Wilson” iz 1944. godine, koji je takodje režirao King i
u filmskom klasiku “Laura” Otoa Premingera iz iste godine u kom je glumio
kolebljivog verenika Džin Tirni (Gene Tierney). Iste godine pojavio se u filmu “The
Keys of the Kingdom” režisera Džona M. Štala u kom je glumio novajlija Gregori
Pek (Gregory Peck). Usledilo je još dobrih uloga u filmovima poput “A Royal
Scandal (1945)” Otoa Premingera, “Leave Her to Heaven (1945)” Džona M. Štala,
“Shock (1946)” Alfreda Verkera (uloga zlikovca je bila proba kasnijih uloga
koje su sledile) i “Dragonwyck (1946)” Džozefa L. Mankjevica. U filmu
“Dragonwyck” ponovo je radio sa Džin Tirni ifino odglumio njenog supruga.
1947. godine, nije obnovio ugovor sa
kompanijom Fox i to je obeležilo početak propadanja njegove karijere. Medjutim,
1953. godine desio se preokret u njegovoj karijeri, kada mu je ponudjena
simultana prilika da radi brodvejsku predstavu “My Three Angels” koju je
režirao Hoze Ferer (Jose Ferrer) i film “The House of Wax”. Prajs je izabrao
film. “Voleo bih da sam radio na toj predstavi”, govorio je kasnije, “doživela
je ogroman uspeh, ali isto to je doživeo i film.” Rimejk filma Majkla Kurtiza
(Michael Kurtiz) “Mystery of the Wax Museum (1932)”, nazvan “House of Wax” koji
je režirao Andre de Tot (Andre de Toth), bio je prvi holivudski film snimljen u
3-D tehnologiji. Radnja filma, o čoveku sa užasnim ožiljcima koje je zaradio u
jednom katastrofalnom dogadjaju, koji se vraća da izvrši osvetu nad svojim
neprijateljima, bila je slična radnji filma “Phantom of the Opera (1925)” i
korišćena je i u Prajsovim kasnijim filmovima kao što su “The Abominable Dr
Phibes (1971)” i “Theatre of Blood (1973)”.
Prajs se tek nakon 5 godina pojavio u još
jednom horor filmu. “The Fly” režisera Kurta Nojmana (Kurt Neumann), bio je
film raskošne produkcije, u boji i širokog ekrana, što je bilo neuobičajeno za
horor filmove iz tog perioda. 1959. godine, Prajs je snimio film “The House on
Haunted Hill” za režisera i producenta Vilijema Kasla (William Castle), koji se
specijalizovao za niskobudžetne horor filmove. Kasnije je Kasl, pripisivao sebi
zasluge za uskrsnuće Prajsove karijere, iako je tada glumac već zahtevao uloge
u horor filmovima. Iste godine, Prajs je glumio u filmovima “The Return of the
Fly” Edvarda L. Berndsa i “The Bat” Krejna Vilbura, kao i u svom poslednjem
ne-horor filmu, mada zavisi kako ko definiše reč horor, “The Big Circus” Irvina
Alena.
60-ih godina, Prajs je snimio još jedan
film za kompaniju Castle, “The Tingler”, koji je kao i “The House on Haunted
Hill”, bio blago ironičan. Iste godine, snimio je prvi film po Poovim delima,
koji je režirao Rodžer Kormen (Roger Corman), “The Fall of the House of Usher”,
za kojim je ubrzo usledio još jedan film koji je producirao i za koji je
napisao scenario Ričard Mejtson (Richard Matheson) – “Master of the World”
(režirao ga je Vilijem Vitni (William Witney)), zasnovan na delima Žila Verna.
Sledio je još jedan Kormenov film inspirisan Poom “The Pit and the pendulum”.
Iste godine, 1961. Prajs je snimio tri filma u Italiji. Dva od njih nisu imali
nikakve veze sa horor žanrom, ali je treći nazvan “The Last Man on Earth” u
režiji Sidnija Salkova (Sidney Salkow) bio zasnovan na Matesonovoj klasičnoj
horor noveli “I Am Legend”, o usamljenom čoveku u svetu prepunom vampira. Bila
je to ultimativna paranoična fantazija.
1963. godina je bila veoma radna za Prajsa.
Te godine je snimio pet dugometražnih filmova a bio je i narator u
dokumentarnom filmu o životu umetnika Šagala (Chagall). Njegovi filmovi bili
su: “The Raven” (film u koji se Prajsov
uobičajeni stil glume savršeno uklopio), “Diary of a Madman” (režirao ga
je Reginald Le Borg) i “Beach Party” (u režiji Williama Ashera), prvi od
uspešnih AIP-ovih “tinejdžeri i pesak” filmova u kom se Prajs pojavio u
gostujućoj ulozi Big Daddyja medju takvim prosvetiteljima kao što su Frankie
Avalon i Annette Funicello. Verovatno njegov najbolji film te godine bio je
“Comedy of Terrors” režisera Žaka Turnera, komedija scenariste Metisona o grupi
grobara. Uloge su tumačili i Boris Karlof, Piter Lori i Bejzil Retboun.
1964. godine, snimio je “The Haunted Palace”, još jedan Kormenov film
koji je sa uspehom kombinovao Edgara Alana Poa sa H.P. Lovkraftom i ostao je
jedan od najboljih Kormenovih horora sa Prajsovom glumom koja je bila bolja
nego što je bilo uobičajeno. Usledili su “Masque of the Red Death” i “The Tomb of Ligeia”, godinu dana
kasnije, koji su bili poslednji Kormenovi filmovi inspirisani Poom. Oba filma
imala su sjajnu fotografiju i u oba je Prajs odlično glumio. Prajs se 1968.
vratio u Englesku da bi odigrao jednu od najboljih uloga za dugo vreme u filmu
“Witchfinder General” (koji je u SAD objavljen pod imenom “The Conqueror Worm”
da bi naveo na pogrešan utisak da je baziran na jednom od Poovih radova).
Njegova
tri naredna filma “The Oblong Box” iz 1969. godine i “Scream and Scream Again”
iz 1970. godine (oba je režirao Gordon Hessler) i “Cry of the Banshee” bili su
dosta razočaravajući nakon filma “Witchfinder General” (mada je “Scream”, čudna
mešavina horor tema – vampira, veštački napravljenih ljudi itd. postao nešto
kao kultni film). 1971. godine snimio je “The Abominable Dr. Phibes” koji je
režirao Robert Fuest, jedan od najuspešnijih filmova poslednjih godina. Fuest,
bivši scenograf,producirao je stilski
horor koji je kombinovao humor sa brojnim grotesknim ubistvima. Bila je to
prilično lagana uloga za Prajsa, osim nelagodnosti uzrokovane šminkom i on ju
je ponovio u oba nastavka “Dr. Phibes Rises Again” iz 1972. godine koji je bio
isto zabavan kao i prvi deo ali ni blizu tako uspešan i “Theatre of Blood” iz
1973. koji je imao sličnu temu.
Kako su prolazile godine, bilo je sve manje dobrih uloga.
Prajs se često
pojavljivao na televiziji i čak parodirao svoju “pojavu” u reklamama. Njegova neizbirisiva
identifikacija sa sablasnim imala je svoje prednosti: tako je osamdesetih bio
izabran za domaćina PBS-ovog antologijskog serijala ‘Mystery’ a i zamoljen je da odrecituje
poemu kao deo veoma gledanog spota za pesmu «Thriller» Majkla Džeksona. Pri
kraju njegovog života imao je pregršt dobrih uloga, uključujući dobrodušnog
izumitelja koji oživljava naslovnog lika u filmu Tima Burtona 'Edward
Scissorhands (1990)'. Prajs je bio vidljivo bolestan u tom filmu, ali se
uzdigao u toj prilici i profesionalno odradio svoj deo do kraja. Poslednji put,
Prajs se pojavio u kablovskom TV filmu 'The Heart of Justice (1993)'. Umro je
25. oktobra te godine u Los Andjelesu, zbog raka pluća u 82-oj godini.
Teskt napisao: JOHN BROSNAN,
from The Horror People.
Film Howarda McCaina 'Outlander' u kome glume James
Caviezel, Sophia Myles, Jack Huston, Ron Perlman i John Hurt dobio je prvi
trailer.
Po
scenariju, čovekoliki vanzemaljac dolazi na Zemlju 509. godine i njegovo
sletanje nehotično oslobadja strašno čudovište koje mora da uništi uz pomoć
varvarskog vikinškog plemena. Vanzemaljsko biće u filmu nazvano Moorwen je
dizajnirao Patrick Tatopoulos.
Za one koji očekuju tinejdžerski vampirski film
Catherine Hardwick 'Twilight', evo dva trailera. Film će imati premijeru 12.
decembra u američkim bioskopima, a priča se vrti oko o srednjoškolke Belle koja
se zaljubljuje u vampira. Novi par progoni rivalski vampirski klan koji želi da
je natera da postane vampirica.
Rob Zombie je samo započeo svoj sledeći projekat,
«strogo poverljivi» 'Tyrannosaurus Rex', koji je Dimension Films najavio za 28.
avgust 2009. godine. Pre nekoliko nedelja, pojavio se prvi posteri koje je
uradio Alex Horley, a sada je Zombie objavio i treći umetnički rad i na njemu
možete videti odvratnog Rexa sa plavušom na motoru (hoće li to biti Sheri Moon?
Ja se nadam da hoće ).
Ovog puta pogledajte i prvi teaser poster i
trailer za novi francuski horor-triler 'Vinyan'. Kako još uvek nisu prihvatili
gubitak sina u katastrofalnom cunamiju, Janet i Paul Behlmer se vraćaju u
Bangkok. Oslanjajući se na činjenicu da dečakovo telo nikada nije pronadjeno,
Janet se očajnički drži ideje da su pirati kidnapovali njihovo dete u konfuziji
koja je pratila katastrofu. Tražeći nekoga da im bude vodič u tajlandsko
podzemlje, oni podmićuju misterioznog gospodina Gaoa, koji ih vodi u Ranong,
gde im se pridružuju plaćenici s kojima putuju brodom u istraživanje obalnih
voda Burme koje vrve od pirata. Polako, oni će se izgubiti u čudnoj džungli
prepunoj decom i susresti sa sopstvenim unutrašnjim demonima.
Poster
trailer
Pogledajte i trailer za film 'Hell Ride' koji će
biti premijerno prikazan u Americi 8. avgusta a koji je producirao Quentin
Tarrantino:
Larry Bishop treći put glumi Pistolera,
vodju Victorsa, grupe opakih bajkera koji žele da se osvete za ubistvo jednog
njihovog člana od strane 666ersa, rivalske bande. Zajedno sa svojom «vojskom»,
Gentom (koga podmuklo glumi Michael Madsen) i misterioznim Comancheom,
Pistolero planira da ubije Deuca i Billyja Wingsa, zle vodje 666ersa, medjutim
dolazi do pobune kada njegovu posvećenost profitu u pitanje dovodi nekoliko
njegovih Victorsa. Još veću zbrku razmrsiće nepoznata informacija o Comancheu
koja će uzburkati duhove Pistolerove prošlosti.
Evo i trailera za film Jeffa Buhlera
'Insanitarium'. Jesse Metcalfe i Peter Stormare glume u ovom zastrašujućem
trileru o čoveku koji provaljuje u ludnicu kako bi spasao sestru, medjutim
shvata da glavni doktor pretvara svoje pacijente u krvožedne ubice.
Još jedan trailer, za Dimension Extreme-ov film
'Triloquist':
U bednom motelu u Holivudu,
propala trbuhozborka sa Lutkom jezivog izgleda izvršava samoubistvo predozirajući
se pred svoje dvoje dece. Deca su poslata da žive sa perverznim ujakom
koji završava mrtav. Kada napune osamnaest godina, prelepa i izopačena sestra
govori bratu o njenom planu da se upute ka Las Vegasu gde on može da postane
veliki trbuhozborac kao što je bila i njihova majka. Brat nije progovorio ni
reč od majčine smrti, te jezivi Lutak govori umesto njega… a izgleda da Lutak
mrzi sestru…
Ovaj
uvrnuti trio kreće na Noć veštica, koja se završava ubijanjem deteta. Sestra i
Lutak okrivljuju nemog brata i on je poslat u instituciju. Mesecima kasnije,
sestra i pomahnitali Lutak oslobadjaju brata i njih troje kreću na put. Oni
kidnapuju devojku kako bi je brat oplodio i nastavio porodično ime. Bežeći od
policije, ova očajna i psihotična trojka sve dublje i dublje pada u tamu, a
jezivi Lutak izgleda da razvija život i sopstveni razum.
Francuski horor film 'Humans (Humains)', koji govori o
timu nekoliko istraživača koji putuju na švajcarske Alpe da istraže ljudsku
evoluciju, dobio je teaser poster. Putovanje se medjutim pretvara u smrtonosnu
borbu za opstanak kada se tim surva u provaliju i postaje plen nekoga … ili
nečega.
Novi
indie horor film koji obećava nazvan je 'Spike' i režira ga Robert Beaucage. U
filmu se mlada devojka nadje zarobljena u košmarnoj bajci koja postaje
stvarnost i ona mora da spasi svoje prijatelje od čudnog bića koje je obožava i
koje je želi po svaku cenu. Evo postera za film kao i linka ka zvaničnom sajtu,
gde možete pogledati dva trailera i još mnogo toga.
Nakon debija na Slamdance
filmskom festivalu u januaru, film 'Jack Brooks: Monster Slayer' će napokon
početi da se prikazuje u bioskopma u SAD početkom avgusta, a ubrzo posle toga
biće pušten i na DVD. Pogledajte novi poster i trailer:
Jack Brooks je besni, mladi
vodointalater koga muči sećanje na prisustvovanje brutalnom ubistvu njegove
porodice. Samo kada nesvesno probudi drevno zlo, primoran je da se suoči sa
svojom prošlošću, da se obračuna sa čudovištima i da otkrije istinsku svrhu
gneva koji ga ispunjava.
Film
počinje vestima u kojima su reporteri snimili priču o paru mrtvihimigranata i njihovom detetu. Dok ih odvoze
iz stana na kolicima, majka i dete se iznenada dižu iz mrtvih i napadaju ekipu
hitne pomoći. Oboje su upucani u glavu, ali ne pre nego što su ujeli nekolicinu
ljudi.
Posle uvoda u dokumentarni film o zombijima 'The
Death of Death', koji je u najvećem delu snimio Jason Creed, student filmske
umetnosti na Univerzitetu Pitsburg, film se prebacuje na grupu studenata koji
snimaju horor film o mumiji u šumi, a koji režira Jason. Posle strašnih vesti,
grupa se razbija u dva dela. Dvoje odlaze u veliku vilu, koju smatraju odličnim
utočištem pred najezdom zombija, dok ostali napuštaju grad da bi se našli sa
svojim porodicama. Medjutim, ubrzo se ta druga grupa suočava sa zombijima dok
sve vreme njihovu borbu za život snima Jason svojom kamerom, stvarajući
svojevrsni «dnevnik mrtvih».
Moj osvrt:
Ovaj film je peti po redu iz Romerovog Dead
serijala i kao takav svakako poseduje odredjeni kvalitet, u stvari, moje
vidjenje je da je ovo jako solidan zombie horor film, sa dobrom režijom i
klasičnom pričom. Ipak, neki utisci i nisu tako dobri, a tu pre svega mislim na
prilično dosadno insistiranje na tome da je dokumentovanje situacije u kojoj se
našla grupa studenata od nevidjeno velike važnosti za generacije koje će eventualno
preživeti ovu apokalipsu.
Iako je u filmu nekoliko puta istaknuto, da u
svetu ima puno kamera i da svi snimaju i kače svoje snimke na net, sve je to
sranje u poredjenju sa njegovim snimkom. To uopšte nisam mogao da progutam,
odnosno da prihvatim. Valjda je toliko bitno jer je na tome zasnovan film?
Takodje, završno patetisanje o divljaštvu ljudi
i izjednačavanje zombija i naše vrste mi je prilično nezanimljivo i preterano.
Ipak, to ne utiče previše na krajnji utisak, a
to je da je film solidno ostvarenje, jer ima par napetih scena, zombiji su
dobro odradjeni, gluma je solidna a i film je nekako više baziran na
psihološkoj strani i ponašanju koje ispoljavaju glavni akteri kada se nadju u
gotovo neverovatnoj situaciji – borbi sa vaskrslim leševima, nego na previše akcije koja je karakteristična za filmove ovog tipa. I kad tome dodamo
da me zombie filmovi najviše zanimaju u horor žanru, pa sam u neku ruku možda i
malo subjektivan onda i ne mogu mnogo da ga kritikujem.
Opis bloga:
Kao mali mnogo sam se plašio horor filmova, a sada sam izrastao u velikog ljubitelja žanra. Razlozi za to su moj brat blizanac koji ih je oduvek neustrašivo gledao, odlični hrvatski sajt www.horrorhr.com,a i drugar Zlaja koji mi je predložio da započnem blog. Sve što pogledam predstaviću na ovom blogu, u nadi da ću zainteresovanima olakšati da izaberu film po svom ukusu i preskoče totalne promašaje (osim ako nije HorrorHr lično pošto on takve filmove ne propušta :) ). Na kraju, upozoravam sve posetioce bloga da se na njemu vrlo često nalazi materijal uznemiravajućeg sadržaja.
kontakt: hororfilmovi@gmail.com
My Great Web page
Kako sam nehotice zeznuo nešto u control panelu, odlučio sam da ionako bezvredni i ničemu korisni pretraživač bloga tzv. search izbacim sa istog. On nije imao nikakvu funkciju tako da to nije nikakva tragedija a posetiocima bloga savetujem da pretražuju filmove na sledeći način:
U svom browseru možete ukucati ime filma koji vas zanima a u dodatku morate dopisati i hororfilmovi.blog.rs i Google će Vam izbaciti link sa traženim filmom (naravno pod uslovom da se uopšte nalazi na blogu).