U Seulu, Tajlandjanka Pim saznaje da joj je
majka doživela srčani udar u rodnom gradu. Pim i njen momak Wee odlaze na
Tajland kako bi pomogali njenoj majci. Ipak, Pim počinje da proganjanjena sijamska bliznakinja Ploy koja je
umrla tokom operacije razdvajanja, kada su bile tinejdžerke. Wee traži pomoć od
starog drugara i psihijatra da razgovara sa Pim i otkloni traumu koja je prati
zbog gubitka. Ali kada Pimina majka uspe da progovori sa Weejem, ona otkriva
mračne tajne iz prošlosti dve sestre bliznakinje...
Moj
osvrt:
Kada su
azijski horor filmovi u pitanju, onda je jedna stvar jasna – očekuje Vas
dramska priča sa sjajnim horor elementima, što se i ovaj put potvrdilo.
Posle
rediteljskog debija sa filmom Shutter, tajlandski dvojac odlučio je da uspeh
nastavi još jednim horor filmom, koji govori o proganjanju preživele sestre
sijamske bliznakinje od strane nemirnog duha njene sestre koja nije preživela
operaciju razdvajanja, ali ova priča ima i obrt, koji je čini kompleksnijom i
zanimljivom.
Neke scene su mi baš bile napete i izgledale su opako dobro, a čak i kad se dešavalo nešto što je predvidivo, uspeli su da ih energičnošću i dinamikom veoma uspešno izvedu.
Kao što sam
napomenuo, reč je o drami, ali kad god su u radnju uključivani strava i užas,
to je izvedeno uspešno, sa prilično uverljivim efektima, koji su uz režiju
veliki plus.
Sama gluma je
na visokom nivou, i ovo je zaista zanimljiv horor, u kome bi jedina mana mogla
biti ta sporost u nekim scenama, karakteristična za drame, ali to ipak ne utiče
na krajnji utisak da je reč o vrlo dobrom hororu.
«Filmsku
karijeru sam započeo kao glumac», izjavio je Jack Arnold. «Bio sam uglavnom pozorišni
glumac iako sam igrao u filmovima u Engleskoj dok sam boravio tamo, 1937.
godine. Pojavio sam se u nekoliko filmova Edgara Wallacea a takodje sam igrao i
u predstavi «three Men on a Horse» na West Endu. U to vreme imao sam oko 18
godina. Kada sam se vratio iz Engleske, pojavio sam se u brojnim predstavama na
Broadwayu. Radio sam na predstavi «My Sister Eileen» kada se dogodio napad na
Pearl Harbour i smesta sam se prijavio u vazdušne jedinice.”
“Kako to
sreća izabere, poslali su me da se priključim jedinici koja je snimala film, u
produkciji i režiji Roberta Flahertyja. Sada, on je bio neka vrsta mog idola,
pa sam odlučio da mu se poverim. Otišao sam kod tog džina, Irca i rekao
‘vidite, moram nešto da Vam kažem, ja sam glumac a ne kamerman. Ali sam mu isto rekao da mislim
da ću moći da se snadjem. I čini mi se
da mu se svidela moja iskrenost umesto da sam pokušao da isfoliram svoj rad na
tome i on me je zadržao.”
“Kada sam
napustio vojsku, moj drugar koji je bio sa mnom u vodu, predložio mi je da
udjemo zajedno u biznis. Tako smo osnovali kompaniju koja je snimala
dokumentarne filmove. Snimili smo
brojne dokumentarce tokom narednih godina, za State Department, za Fordovu
fabriku automobila i slično, i osvojili smo i neke nagrade. Zatim sam snimio
film za “International Ladies Garment Workers Union” po imenu “These Hands”.
Film je bio povodom 50-ogodišnjice društva i bio je dovoljno dobar da bi se
našao u bioskopima a imao je i veoma dobre reakcije. Čak sam nominovan za
Oskara što me je dovelo u centar pažnje Holivuda. Universal mi je ponudio
ugovor režisera i počeo sam da radim za njih 1950. godine.”
“Prvi film
koji sam režirao za njih, bio je “Girls in the Night”. Prvobitno je nazvan
“Night Flowers”, ali su mu posle dali taj eksploatacioni naziv koji mi se nije
svideo. To je pojeftinilo film, bar ja tako mislim. Bio je to prilično dobar
film o straćarama Njujorka i deci koja živi u njima. Solidno je prošao pa su
počeli da mi daju da snimam vesterne. Radio sam za Universal preko 7 godina i
to na svim mogućim vrstama filmova. U to vreme počeo sam da snimam filmove
naučno-fantastične tematike. Počelo je sa “It Came From Outer Space” zbog toga
što je Universal otkupio istoimenu priču Raya Bradburyja. Mislili su da se ona
može uspešno adaptirati u 3D film. 3D tehnologija se upravo pojavila i Warner
brothers su snimili film po imenu “The House of Wax”, koji je ubrzano snimljen,
s ciljem da baca predmete na ljude u 3D. Tako me je Universal angažovao i ispalo
je prilično dobro.”
“I dakle, od
tada sam snimio sve njihove naučno-fantastične filmove i što sam više radio
ovih filmova, više sam uživao jer mi se studio nije mešao u posao. U to vreme
niko nije bio ekspert u snimanju SF filmova pa sam ja tvrdio da sam taj.
Naravno da to nisam bio, ali to studio nije znao pa se nikada nisu raspravljali
sa mnom, bez obzira šta sam snimao! U mnogim mojim SF filmovima, pokušao sam da
stvorim atmosferu zbog toga što sam mislio da ako snimate izmišljeni film, film
u kom tražite od publike da poveruje u bizarne stvari, morate da ich naterate
da poveruju. To ne možete učiniti samo pričom ili glumcima, morate da stvorite
atmosferu tokom snimanja u kojoj će kredibilitet publike biti doveden do te
tačke kada će sebi reći: “To je nemoguće!”
“Creature
From the Black Lagoon” iz 1954. godine bio je nastavak visokih standarda koje
je postavio prethodni film, vrhunac filma je scena kada devojka koju je igrala
Julie Adams, odlazi na plivanje u lagunu i kada vidimo čudovište koje je posmatra
odozdo. Privučeno njenim gracioznim pokretima, ona nije svesna njegovog
prisustva, osim što joj nakratko dotakne noge na kraju njenog kupanja. Pre nego
što se razvije njihov odnos, jedan od ljudi sa broda joj zapoveda da izadje iz
vode. Tek tada, kada se ona vrati na brod, voda se uzburka iznenada sa velikom
silom,
otkrivajući da je nešto neverovatno moćno sakriveno duboko pod površinom.
1955. godine usledio je nastavak «Revenge of the Creature”, u kom je čudovište uhvaćeno i odneto u
Marineland na Floridi. Iste godine Arnold je snimio jedan od onih filmova o džinovskom
čudovištu koje je oslobodjeno i koje se penje na zgradu, koji su bili jako
popularni u to vreme, ali je njegov doprinos žanru bio daleko veći od ostalih.
“Tarantula” iz 1956. godine, ponovo je smešten u pustinju, zasnivao se na
atmosferi opasnosti koliku je i stvarao ogromni pauk koji je jurišao preko brda
(uznemirijuće čak i samo ako zamislite tu scenu).Pauk se takodje pojavio i u
filmu koji mnogi smatraju Arnoldovim remek-delom “The Incredible Shrinking Man”
iz 1957. godine. Zasnovan na noveli Richarda Mathesona, koji je takodje napisao
scenario, bavio se sudbinom Scotta Careyja (igrao ga je Grant Williams), koji
je zbog prevelike doze zračenja koja je prouzrokovala mnogo problema u SF filmovima
pedesetih, počeo da se smanjuje sve dok njegov poznati svet ne dobije košmarne
dimenzije. Na kraju filma, on potpuno iščezava što je bilo prilično
neuobičajeno, jer je u mnogim filmovima tog tipa i iz te ere postojao
protivotrov koji bi pronašli u poslednjem trenutku.
“Zapravo,
iako su moji SF filmovi tehnički pripadali ‘B’ produkciji, imali su relativno
vioke budžete za to vreme. Potrošili bismo 7 ili 8 stotina hiljada dolarašto je
bilo puno novca za film pedesetih. To je i činilo razliku izmedju naših SF
filmova i mnogih koji su sledili kao što su napr. oni koje je snimio studio
‘American International Pictures’ kao i japanski filmovi. Oni su samo
iscrpljivali tržište bez pokušaja da naprave nešto maštovito. Ali naš budžet je
bio prilično dobar. To nije bio budžet koji bi dali napr. za film Lane Turner,
ali bio je iznad proseka za filmove ‘B’ produkcije.
“Nikada nisam moje filmove smatrao hororima. Ja bih film koji je snimio
Warhol “Frankenstein” nazvao hororom. Nisam ga pogledao niti imam želju da ga
odgledam. Ne nalazim draž u gledanju nečijih creva na ekranu. Isto važi i za „The Exorcist“, koji sam gledao. Smatram da je taj film imao
sjajne specijalne efekte ali sam ga ipak mrzeo. Odbila me je njegova vulgarnost
i njen pornografski kvalitet. Rekao sam
režiseru: ‚Ja to ne bih mogao.’ Ne bih mogao da nateram četrnaestogodišnjakinju
da prodje kroz takve bestijalne stvari kroz koje je prošla Linda Blair. Znam da
su koristili dublere za neke od najgorih delova ali terati dete da izgovori
onako grozne reči? Ne. Ali mislim da je Mercedes McCambridge uradila
senzacionalan posao kada je u pitanju glas djavola i ja sam rekao da su
specijalni efekti bili odlični. Trebalo je da dobiju Oskara za specijalne efekte.
Arnold je bio aktivan u filmskoj industriji iako nije snimio nijedan
SF/horor film od pedesetih godina. Kasnije se bavio TV produkcijom ali se nakon
toga vratio snimanju filmova. „Bio sam
izvršni producent serije „It Takes a Thief“ sa Robertom Wagnerom. Sada imam
sopstvenu kompaniju za snimanje filmova. Umoran sam od posla sa televizijom,
jer je to previše teškog posla sa veoma malo umetničke satisfakcije. Novac je dobar, ali isto je kao
i da radite u fabrici kobasica. Sa mojom kompanijom imam mogućnost da snimim
tri filma i voleo bih da jedan od njjih bude naučno-fantastični. Želim priče u
kojima mogu da kreiram dobru atmosferu, ali mnoge SF priče su kao tehnički
manuali. Pokušavam da nagovorim Richarda Mathesona da mi ponovo napiše jednu
priču, jer n je izvanredan pisac. Možda ćemo saradjivati i videćemo da smislimo
odgovarajuću priču. Ali to je budućnost, ako moje zdravlje dotle potraje ili
ako ja to doživim. Imam mnoge planove, samo se nadam da ću imati dovoljno
vremena da ih realizujem.” Umro je 17. marta 1992. godine u Los Andjelesu.
Tekst napisao:JOHN BROSNAN, iz knjige “The Horror
People”
Dario Argento,
Lamberto Bava & Franco Ferrini po priči koju je napisao Dardano Sacchetti
Uloge:
Urbano
Barberini … George
Natasha Hovey …
Cheryl
Karl Zinny …
Ken
Fiore Argento …
Hannah
Paola Cozzo …
Kathy
Fabiola Toledo
… Carmen
Nicoletta Elmi … Ingrid, the usherette
Radnja:
Dok se mlada Cheryl vozi metroom, čudni čovek sa metalnom maskom poklanja
joj karte za film u renoviranom bioskopu. Ona poziva svoju prijateljicu Kathy
da joj pravi društvo i njih dve upoznaju dva momka u foajeu bioskopa. Podvodač
i njegove dve devojke radoznalo ispituju postavku u foajeu, i to demonsku masku
iz filma. Jedna od prostitutki isprobava masku i dok je skida poseče se. Kako
se razvija radnja nasilnog horor filma koji gledaju u bioskopu, nesrećna prostitutka
ne može da zaustavi krvarenje rane i kroz nekoliko trenutaka postaje grozni,
zubati demon sa kandžama! Ona napada svakog na koga naidje i ubrzo je
bioskopska zgrada preplavljena ljudima koji se pretvaraju u demone i onima koji
pokušavaju da prežive napade. Izlazi iz bioskopa su jednostavno nestali. Čak ni
zaustavljanje projekcije filma ne pomaže, jer se novi demoni pojavljuju. Cheryl
i George (jedan od mladića) započinju očajničku borbu za opstanak...
Moj osvrt:
Kako sam uspeo da položim poslednji ispit, rešio sam da dam sebi malo
oduška i pogledam ovaj film iz 80-ih godina, na kome su saradjivali velikani
Argento i Bava.
Sećam se da sam ovaj film prvi i jedini put pogledao pre jedno «milion»
godina, pa je eto napokon došao red da obnovim gradivo.
Ono što sam dobio je dosta zabavno delo, sa pregršt rupa u scenariju i
očajnom glumom, ali u svakom slučaju retki su trenuci dosade u ovom filmu, jer
nasilja ima jako puno a samim tim i krvi, čupanja delova tela, ugriza, kopanja
očiju itd.
Možda se u drugoj polovini filma javlja jedna monotonija u radnji, što bih
izdvojio kao najveći minus, uz već pomenute glumce. Likovi su katastrofa! Prvo,
nikada nisam bio ljubimac stila koji se furao osamdesetih, i kada na stajling
dodate svakave njuške koje nemaju veze s glumom, dobijete ovo (a ovde je još i seks-bomba):
Ono što je cool kod filma je šokantan prizor koji Cheryl i George ugledaju
kada uspeju da izadju iz bioskopa, kao i to što je tako različit od današnjih
horora.
Opis bloga:
Kao mali mnogo sam se plašio horor filmova, a sada sam izrastao u velikog ljubitelja žanra. Razlozi za to su moj brat blizanac koji ih je oduvek neustrašivo gledao, odlični hrvatski sajt www.horrorhr.com,a i drugar Zlaja koji mi je predložio da započnem blog. Sve što pogledam predstaviću na ovom blogu, u nadi da ću zainteresovanima olakšati da izaberu film po svom ukusu i preskoče totalne promašaje (osim ako nije HorrorHr lično pošto on takve filmove ne propušta :) ). Na kraju, upozoravam sve posetioce bloga da se na njemu vrlo često nalazi materijal uznemiravajućeg sadržaja.
kontakt: hororfilmovi@gmail.com
My Great Web page
Kako sam nehotice zeznuo nešto u control panelu, odlučio sam da ionako bezvredni i ničemu korisni pretraživač bloga tzv. search izbacim sa istog. On nije imao nikakvu funkciju tako da to nije nikakva tragedija a posetiocima bloga savetujem da pretražuju filmove na sledeći način:
U svom browseru možete ukucati ime filma koji vas zanima a u dodatku morate dopisati i hororfilmovi.blog.rs i Google će Vam izbaciti link sa traženim filmom (naravno pod uslovom da se uopšte nalazi na blogu).