imagebam.com Qoinpro Action Coin
[američki filmovi ] 12 Februar, 2008 17:44

Režija: Philip Kaufman

Scenario: W.D. Richter po noveli «The Body Snatchers» Jacka Finneya

Uloge:

Donald Sutherland --------------------------------- Matthew Bennell

Brooke Adams ------------------------------------ Elizabeth Driscoll

Jeff Goldblum -------------------------------------- Jack Bellicec

Veronica Cartwright ------------------------------- Nancy Bellicec

Leonard Nimoy ----------------------------------- dr David Kibner

Art Hindle ----------------------------------------- dr Geoffrey Howell, DDS

Lelia Goldoni --------------------------------------- Katherine Hendley

Kevin McCarthy ---------------------------------- Running Man

Radnja:

Prvi rimejk paranoičnog klasika o infiltraciji vanzemaljaca preselio je invaziju iz gradića u San Francisko i počinje kada Metju Benel (Matthew Bennell) opazi da se nekoliko njegovih prijatelja žali da su njihovi bliski rodjaci-prijatelji-ljubavnici na neki način drugačiji nego obično. Kada ih kasnije ispituju zašto izgledaju da su se promenili, oni ili poriču sve ili pružaju slabe izgovore. Kako se broj osvajača iz svemira povećava oni počinju deluju otvorenije i Benel, koji i sam postaje svedok pokušaja zamene tela, shvata da on i njegovi prijatelji moraju da pobegnu ili pretrpe istu sudbinu. Ali kome može da veruje da će mu pomoći i ko je već zamenjen?

Moj osvrt:

Očigledno je da je novela Džeka Finija “The Body Snatchers” nepresušna inspiracija jer su do sada već snimljena 4 filma zasnovana na ovoj noveli. Tema je zaista vanvremenska: neobični vanzemaljski oblik života kopira ljudska tela pomoću velikih mahuna i kada ljudi odu na počinak preuzimaju im dušu i sećanja. Prvi film iz serijala s ovom tematikom je sjajni original “Invasion of the Body Snatchers” iz 1956. godine smešten u gradić nadomak San Franciska u kom započinje invazija vanzemaljaca – kradljivaca tela. 1978. godine snimljen je ovaj rimejk, istog naziva u kom je radnja preseljena u San Francisko, a sem ideje, po originalu se i ovde glavni junak preziva Benel (u originalu doktora Majlsa J. Benela (Miles J. Bennell) je glumio Kevin McCarthy koji se i u ovom rimejku pojavljuje i to u vrlo kratkoj ulozi poludelog begunca koji upozorava stanovništvo da su ONI ovde).

 

I ovaj film poseduje kvalitet, kao i original, što je priznaćete danas ipak retko. U svakom slučaju, ovde se odlično dočarava atmosfera paranoje i straha zbog moćnog neprijatelja koji je došao iz svemira i na podmukao način krade tela, ali i duše ljudi i zamenjuje ih bezosećajnim duplikatima. Najpre sumnja u vlastito ludilo, otkrivanjem pokušaja zamene tela, prerasta u borbu za goli život i upozoravanje ostatka čovečanstva na opasnost.

Nažalost, najveći problem je kome verovati i ko je još uvek čovek a ko duplikat. Glavni likovi Metju Benel i njegova koleginica Elizabet Driskol, zajedno sa prijateljima Džekom i Nensi Beliček, pokušavaju da iz tog lavirinta nadju izlaz boreći se sa tim da ne smeju da zaspe.

 

Ja sam postao zaljubljenik u ovaj serijal, pa sam tako pored originala odgledao i treći film s ovom tematikom (zahvaljujući TV Pink), koji se odvija u vojnoj bazi i koji je obradjen na ovom blogu “Body Snatchers” iz 1993. godine, i tako mi je ostao i poslednji film iz serijala “The Invasion” iz 2007. Iako su navedeni filmovi koje sam odgledao jako slični, preporučujem da ih pogledate jer na jednostavan način i bez masakriranja unose nemir zbog ovako zastrašujuće invazije planete.

 

Nažalost, nisam uspeo da pronadjem neke posebne slike iz ovog filma, tako da screenshots i nisu nešto.

 

Ocena:

Smile

[evropski filmovi ] 11 Februar, 2008 09:30

Režija: Nacho Cerda

Scenario: Karim Hussain, Nacho Cerda i Richard Stanley

Uloge:

Anastasia Hille ---------------------------------- Marie Jones

Karel Roden ------------------------------------ Nicolai

Valentin Ganev -------------------------------- Andrei Misharin/Kolya Kaidavosky

Paraskeva Djukelova -------------------------- Marie's mother

Carlos Reig-Plaza ------------------------------- Anatoliy

Radnja:
Američki filmski producent Meri vraća se u svoju otadžbinu, Rusiju, gde je pronadjeno mrtvo telo njene majke pod bizarnim okolnostima. Ona nikada nije upoznala majku, bila je usvojena i doneta u Ameriku još kao beba. Jedini put za rešenje šta se dogodilo s njenom majkom je izolovana, napuštena farma u planini koja je navodno pripadala njenim biološkim roditeljima. Budući da je jedini rod, ona nasledjuje mesto, ali niko ne želi da je odvede na farmu pošto je lokalno verovanje da je ta oblast ukleta.

Samo jedan čovek će krenuti na tako opasno i dugo putovanje. Stranac koji čudnovato izgleda da zna nešto o njenoj prošlosti. Ali kada stignu, vodič misteriozno nestaje, što tera Meri da istraži zapuštenu lokaciju sama. Ona otkriva da je još neko na posedu. Čovek po imenu Nikolaj, koji tvrdi da je tu primamljen na isti način kao i ona, kako bi mogao da otkrije istinu o svojoj nepoznatoj prošlosti, ispostavlja se da joj je on brat blizanac. Oni postaju navučeni u beskrajno dvorište, zaraženo zastrašujućim vizijama duhova. Problem je to što su duhovi koji lutaju imanjem – njihovi duhovi. Njihove mrtve verzije pojavljuju se u kući tokom noći. Vreme počinje da se vraća kako prošlost oživljava pred njihovim očima. Dok njihova oba duha ilustruju kako će umreti, duhovi strpljivo čekaju da njihovi živi duplikati umru. Ciklus užasa se ostvaruje, dok Meri i Nikolaj otkrivaju razlog zašto su bili dozvani na ovo perverzno okupljanje. I brutalnu tajnu njihove porodice.

Moj osvrt:


Ko me je vukao za jezik? U jednom od prethodnih osvrta na jedan od filmova izjavio sam da meje krenulo i da gledam samo dobre horor filmove. E pa više nije tako. Ovaj film je prekinuo niz. Film je sniman u Bugarskoj, a američki horori snimani tamo uvek budu loš proizvod. Scenaristi su pokušali da totalno zamrse film, i to na loš način.

 

Meni se u toku filma javilo nekoliko pitanja na koje film ne daje odgovor, evo i par primera: zašto američka državljanka koja tvrdi da je imanje ne zanima, čim dobije nasledstvo kreće u neku rusku vukojebinu sama, pri tom ne znajući ni reč ruskog i to ka mestu za koje lokalni žitelji tvrde da je ukleto; zašto ide da prenoći na imanju koje je 40 godina napušteno i šta tamo očekuje – struju, čistu posteljinu i sl.; zašto se sve dešava 42 godine kasnije od dogadjaja sa početka filma – zar nije moglo posle 20, 31, 38 itd.; zašto je kamion kojim stiže na posed uklet a vozač nije ali ipak nestaje i još mnogo toga.

 

Jednostavno, ovaj film mi nikako nije legao, bar što se priče tiče. Jedini solidni detalji u filmu su duhovi i poneki efekat, kao i sam ambijent u kom je snimljen film – ogromno, nepregledno imanje koje predstavlja ostrvo okruženo rekama i devastirana kućerina u kojoj se većina radnje odvija. Mislim da se nište ne gubi ako preskočite ovaj film.

 

 

Ocena:

Cry

[Tekstovi ] 10 Februar, 2008 09:25

Tim Barton (Tim Burton):

Tim Barton doprineo je svojom jedinstvenom i originalnom vizijom horor žanru brojnim maštovitim filmovima uključujući horor-komediju Beetlejuice (1988), dva filma o Betmenu (blockbuster original Batman (1989) i nastavak Batman Returns (1992)), fantazijski-horor film Edward Scissorhands (1990) o mladiću kreaturi sa sečivima umesto prstiju i horor-mjuzikl The Nightmare Before Christmas (1993) – sa sjajnom stop-motion animacijom u priči o spasavanju Božića Džeka Skelingtona (Jack Skellington).

Bartonov biografski horor film Ed Wood (1994) obuhvatio je scene sa ostarelim Belom Lugošijem (koga je igrao Oskarovac Martin Landau) a njegova srećna, kempi, oslobadjajuća satira o invaziji Marsovaca nazvana Mars Attacks! (1996) parodirala je propast, naučnu fantastiku i filmove o čudovištima - sve zajedno.

Slavni režiser je takodje prepričao i osvežio legendarnu bajku poznatog Vošingtona Irvinga (Washington Irving) o bezglavom jahaču u filmu Sleepy Hollow (1999) sa Džoni Depom (Johnny Depp) u ulozi Krejna.

 

Rimejkovi klasika o vampirima, vukodlaku i Frankenštajnu iz 80-ih i 90-ih:

Filmski klasici o Vukodlaku, Drakuli i vampirima i Frankenštajnu su takodje vaskrsli i vraćeni u modu 80-ih i 90-ih sa većim budžetima i zvezdama. Još nekoliko usavršenih ali stereotipskih horor filmova uključili su vukodlake kao Džon Lendisov (John Landis) An American Werewolf in London (1981) (doživeo rimejk po imenu An American Werewolf in Paris (1997) koji je bio smešten u Parizu), horor-komedija Džoa Dantea (Joe Dante) The Howling (1981) i Majk Nikolsov (Mike Nichols) Wolf (1994) sa Džek Nikolsonom u ulozi ožalošćene osobe – ovi filmovi su prikazali zadivljujuće scene preobražaja čoveka u vuka, elemente koji su danas standardni za ovakve filmove.

Ostali skoriji filmovi o vukodlacima su Majkl Vedlijev (Michael Wadleigh) klasični film o vukodlaku Wolfen (1981), Nil Džordanov (Neil Jordan) bajkoviti film o čudovištu The Company of Wolves (1984), Silver Bullet (1985) – adaptacija novele Stivena Kinga Cycle of the Werewolf, parodija Teen Wolf (1985) sa zvezdom serijala Back to the Future Majkl Džej Foksom (Michael J. Fox) i njegov nastavak Teen Wolf Too (1987).

 

 

 

 

Frenk Langela (Frank Langella) okrepio je svoju brodvejsku ulogu i glumio je slavnog ali tragično ucveljenog Grofa u filmu Dracula (1979), a iste godine mit o vampire je parodiran u kempi filmu Love at First Bite (1979) sa Džordž Hamiltonom (George Hamilton).

Zatim je Toni Skot (Tony Scott) snimio blistavu lezbijsko-vampirsku priču The Hunger (1983) u kojoj su glumile Ketrin Denev (Catherine Deneuve) i Suzan Sarandon (Susan Sarandon).

Kempi tinejdžerska horor parodija Buffy the Vampire Slayer (1992) je sa Kristi Svonson (Kristy Swanson) u ulozi neverovatne navijačice odabrane da se bori protiv vampira u Los Andjelesu. Popularna televizijska serija istoimenog naziva, sa srednjoškolkom ubicom vampira Buffy Summers (Sarah Michelle Gellar) ovekovečila je mit o vampirima – radnja je smeštena u njen rodni gradić Sunnydale, zgodno lociran iznad “Usta pakla”.

 

Scenarista i režiser Stiven Somers (Stephen Sommers) vaskrsao je Mumiju kao horor biće u svoja dva iznenadjujuća akciona filma o Mumiji: The Mummy (1999) i The Mummy Returns (2001), u kojima glumi Brendan Frejzer (Brendan Fraser) legionara Rika O’Konela (Rick O'Connell), imitaciju Indijane Džonsa sa prelepom ali budalastom arheologistkinjom koju glumi Rejčel Vajs (Rachel Weisz) i 3000 godina starim mumificiranim lešom osvetoljubivog visokog sveštenika Imotepa koga glumi Arnold Vosloo (Arnold Vosloo). Ove godine, u avgustu će premijeru doživeti i treći deo The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor.                 

(Spin-off lik Kralj škorpiona pojavio se u drugom filmu, Čak Raselovom (Chuck Russell) The Scorpion King (2002), sa profesionalnim rvačem Dvejnom ‘Stenom’ Džonsonom (Dwayne 'The Rock' Johnson) u naslovnoj ulozi.)

 

Somers je takodje napisao scenario i režirao visoko-budžetni Van Helsing (2004), u kom se Hju Džekmen (Hugh Jackman) pojavljuje u ulozi legendarnog lovca na čudovišta koji se bori ne protiv jednog već tri stvorenja: Vukodlaka, Grofa Drakule i Frankenštajnovog čudovišta. Film je obuhvatio prisilne CG specijalne efekte, uključujući tri polugola vampira.

Ostale klasične horor priče koje su doživele rimejk na celuloidnoj traci 80-ih i kasnije su:

·         The Bride (1985) sa Dženifer Bilz (Jennifer Beals) u ulozi atraktivne Frankenštajnove neveste

 

·         Džoel Šumaherov (Joel Schumacher) tinejdžerski film o vampirima The Lost Boys (1987)

 

·         režiserski debitantski film Ketrin Bigelou (Kathryn Bigelow) – nasilni vampirski vestern Near Dark (1987)

·         Frensis Ford Kopolin (Francis Ford Coppola) vizuelno prinudni i barokni film Bram Stoker's Dracula (1992) sa Geri Oldmenom (Gary Oldman) u ulozi krvopije, seksipilnog i nemilosrdnog vampira i Entoni Hopkinsom (Anthony Hopkins) koji glumi njegovog poludelog arhi-neprijatelja Van Helsinga

 

·         britanski film režisera i glumca Keneta Brane (Kenneth Branagh) (koji je koproducirao Frensis Ford Kopola) Mary Shelley's Frankenstein (1994) sa Robertom De Nirom (Robert De Niro) u ulozi čudovišta i Helenom Bonam-Karter (Helena Bonham-Carter) u ulozi doktorove izmučene verenice Elizabet

 

·         vampirski ep Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994) režisera Nila Džordana (Neil Jordan) je bio delimično baziran na popularnoj gotskoj vampirskoj noveli En Rajs (Anne Rice) i sa Tom Kruzom (Tom Cruise) u ulozi nitkovskog vampira Lestata

 

·         nasilni horor film From Dusk Till Dawn (1996) za koji je scenario napisao Kventin Tarantino (Quentin Tarantino)

 

·         Džon Karpenterov (John Carpenter) horor-vestern Vampire$ (1998) sa Džejms Vudsom (James Woods) u ulozi ubice vampira

 

·         Wes Craven Presents: Dracula 2000 (2000), labava adaptacija originalne novele Brema Stokera (Bram Stoker)

 

·         Blade (1998) i nastavci Blade II (2002) i Blade III: Trinity (2004) sa Veslijem Snajpsom (Wesley Snipes) u ulozi Marvelovog lika koji je pola-vampir pola-ubica vampira

 

 

·         The Queen of the Damned (2002) – poslednji film pevačice Aaliyah zasnovan na popularnoj zbirci priča spisateljice En Rajs (Anne Rice) The Vampire Chronicles

 

Ostali značajni horor filmovi 80-ih i 90-ih:

Maštovite fantazije sa gotskim fabulama uključile su:

·         Majkl Manov (Michael Mann) vizuelni i tehnički impresivni horor sa temom drugog svetskog rata i zlim nacistima nazvan The Keep (1983)

 

·         horor-komedija u produkciji Stivena Spilberga (Steven Spielberg) Gremlins (1984) o slatkim malim kućnim ljubimcima “mogvajima” koji postaju loši, kao i nastavak u režiji Džoa Dantea (Joe Dante) Gremlins 2: The New Batch (1990) – oba su obezbedila crni humor i parodiju-satiru sa mnogo žargonskih šala i kameo uloga, likova sličnih Donaldu Trampu i muzičkim omažem Basbiju Berkliju (Busby Berkeley) (“New York, New York”) koji izvode sami gremlini

 

 

·         letnji bioskopski hit Ghostbusters (1984) o istraživačima paranormalnih pojava u Njujorku

 

·         prekomerno dekadentni film režisera Džordža Milera (George Miller) The Witches of Eastwick (1987) o seksualnim slobodama tri žene malog grada u Novoj Engleskoj (igrale su ih Cher, Susan Sarandon i Michelle Pfeiffer) kroz Mefista – Daryl Van Hornea koga je glumio Džek Nikolson (Jack Nicholson)

 

·         gotski horor triler i film noir režisera Artura Pena (Arthur Penn) Dead of Winter (1987) sa Meri Stenburgen (Mary Steenburgen) u višestrukoj ulozi žrtvovane žene u udaljenoj kolibi tokom mećave

 

·         film Ejdrijena Lajna (Adrian Lyne) Fatal Attraction (1987) manipulativna fuzija horora i napetog trilera o odbačenoj, smrtonosnoj ženi

 

·         film Nikolasa Rega (Nicolas Roeg) The Witches (1990) sa Andjelikom Hjuston (Anjelica Huston) kao glavnom vešticom

 

Britanski pisac i režiser Klajv Barker (Clive Barker) imao je režiserski debi sa grafički jezovitim filmom Hellraiser (1987) u kom se pojavljuju gadni Cenobiti, a film su pratili brojni nastavci.

 

Još jedan britanski režiser, Bernard Rouz (Bernard Rose) snimio je “noćnomorovsku” fantaziju Paperhouse (1989) i režirao Klajv Barkerovu zastrašujuću, nasilnu priču Candyman (1992).

 

1990. godine Keti Bejts (Kathy Bates) osvojila je Oskara za najbolju žensku ulogu poremećene obožavateljke u filmu Misery (1990), zasnovanom na još jednoj noveli Stivena Kinga.

 

Prvi film koji je prikazao zlog psihijatra Hanibala Lektera (Hannibal Lecter) bio je Majkl Manov (Michael Mann) brzi film Manhunter (1986).

 

Filmski horor žanr je bio nagradjen ugledom kada je šokirajući horor-triler režisera Džonatana Dema (Jonathan Demme) The Silence of the Lambs (1991), sa Entoni Hopkinsom (Anthony Hopkins) u ulozi ubice ‘Hanibala Kanibala’ (Hannibal the Cannibal) i Džodi Foster (Jodie Foster) koja glumi povredljivu FBI agenticu, osvojio pet Oskara u značajnijim kategorijama.

 

Kasnije su iz originalnog filma proizašli film Ridlija Skota (Ridley Scott) Hannibal (2001) i  Bret Retnerov (Brett Ratner) prequel Red Dragon (2002) – rimejk pomenutog filma  Manhunter.

 

U filmu Cape Fear (1991), rimejku klasika iz 60-ih sa Robertom Mičamom (Robert Mitchum) sa psihopatskim progoniteljem u režiji Martina Scoresezea (Martin Scorsese), glumio je Oskarovac Robert DeNiro jezivog, oslobodjenog robijaša.

Uznemirujuć je bio i film Jacob's Ladder (1990) o veteranu iz vijetnamskog rata (koga je glumio Tim Robbins) mučenom noćnim morama zbog mogućeg vojnog eksperimenta sa LSD-ijem i drugim porodičnim traumama.

 

1992. godine kontroverzni neizvesni erotski triler Basic Instinct predstavio je čisti užas pričom o prelepoj, biseksualnoj ženi osumnjičenoj za ubistvo.

 

U triler-horor filmu Dejvida Finčera (David Fincher) Se7en (1995) dva njujorška detektiva za ubistva (Morgan Freeman i Brad Pitt) pokušavaju da uhvate serijskog ubicu (Kevin Spacey) poznatog po izlaganju ‘sedam smrtnih grehova’ na svojim mestima ubistava.

 

Još nekoliko horor filmova iz sredine 90-ih godina iznenadili su industriju svojim fenomenalnim uspehom i vratili su se slasher temama. Svaki od njih, dao je atraktivnu i snuždenu mladu glumačku postavu: The Craft (1996) je govorio o srednjoškolkama koje se bave veštičarenjem i crnom magijom, Ves Krejvenov horor-triler Scream (1996) i I Know What You Did Last Summer (1997), o tinejdžerima koji prikrivaju fatalnu ‘udari i beži’ saobraćajnu nesreću – sa očekivanim užasnim ishodima.

 

 

Dokumentarni niskobudžetni horor film s kraja veka The Blair Witch Project (1999) snimljen je kao ekspresionistički film, sniman ‘iz ruke’ i pridobio je pažnju publike svojim dvosmislenim i nedovoljno iskazanim užasom.

 

Slično, priča o duhovima M. Najta Šajamalana (M. Night Shyamalan) The Sixth Sense (1999) stvorila je neizvesnost bez tipičnih formula i eksplicitnih elemenata većine slasher filmova.

 

Film režisera Marka Pelingtona (Mark Pellington) u stilu Dosijea X (X-Files) The Mothman Prophecies (2002), sa Ričardom Girom (Richard Gere) i Lorom Lini (Laura Linney), bio je psihološki triler-horor film zasnovan na mitskom ‘stvarnom’ biću sličnom moljcu i sa crvenim očima u mestu Point Pleasant.

Nastaviće se...

Napomena:

Ovaj sjajan tekst koji pruža detaljan uvod u istorijat snimanja horor filmova pronašao sam na sajtu www.filmsite.org i predstaviću ga u više delova. Ovaj opširan tekst sam sam preveo sa engleskog tako da je moguće da ima i nekih grešaka Embarassed

site statistics