Sudeći po Vašim glasovima, horor filmovi koji dolaze iz SAD, su najomiljeniji posetiocima ovog bloga, što se poklapa s mojim ukusom. Iako imaju dosta stereotipnih situacija i obradjuju izlizane teme ipak sam pristalica američkih horora, moždaa zato što ih snimaju kao ludi :) . Ako imate neki komentar - napišite ga. I da, evo rezultata:
Karlofova naredna uloga je bila u horor filmu
“The Old Dark House” koji je režirao Džejms Vejl 1932. godine i pri kraju te
godine pojavio se u još jednoj klasičnoj horor ulozi – glumio je Mumiju.
Zapravo, film “The Mummy” koji je režirao Karl Frojnd (Karl Freund) nije bio
pravi horor film, više se radilo o fantazijskom trileru. 1934. godine Karlof je
udružen sa Belom Lugošijem (i ovde) prvi put, u filmu “The Black Cat” Edvarda G. Almera (Edward
G. Ulmer), baziranom na priči Edgara Alana Poa. 1935. godine snimio je dugo
čekani nastavak Frankenštajna, film “The Bride of Frankenstein”, koji je opet
režirao Džejms Vejl i u kom je Elza Lančester (Elsa Lanchester) glumila
verenicu čudovišta.
Karlof je glumio čudovište u samo još jednom
filmu “Son of Frankenstein” Roulenda V. Lija (Rowland V. Lee) iz 1939. godine. Svojim
izražajnim položajima, veličanstvenom fotografijom Džordža Robinsona (George
Robinson), sasvim dobrim scenarijom i nezaboravnom glumom Bejzila Retbouna u
ulozi Frankenštajna, Bele Lugošija u ulozi Igora i Lajonela Etvila (Lionel
Atwill) u ulozi policijskog inspektora sa veštačkom rukom, film je svakako
održavao visoke standarde Džejmsa Vejla. (Mel Bruksov (Mel Brooks) film “Young Frankenstein”, slučajno, predstavlja stvarni
rimejk “Son of Frankenstein”) Karlof je bio srećniji od Lugošija 30-ih
godina pa su njegove uloge stremile da budu viših standarda, ali njih dvojica
su snimili još nekoliko zajedničkih filmova uključujući film Luisa Fridlendera
(Louis Friedlander) “The Raven” iz 1935. godine i film Lamberta Hajliera
(Lambert Hillyer) “The Invisible Ray” iz 1936. godine.
1940. godine Karlofova filmska karijera je počela
još jednim odbijanjem uloge, ali iste godine ponudjena mu je uloga u brodvejskoj
komediji “Arsenic and Old Lace” i predstava je bila veoma uspešna.
Ironično, Karlof se nije pojavio u filmskoj verziji (koju je režirao Frenk
Kapra (Frank Capra) 1941. godine). Umesto njega, u toj ulozi se našao glumac
veteran Rejmond Mesi (Raymond Massey). Takodje, u glumačkoj postavi filma bio
je Piter Lori (Peter Lorre) (u ulozi koju je kasnije na sceni reprizirao Bela
Lugoši). Kada se vratio u Holivud 1944. godine, jedan od filmova u kom se
pojavio je bio “The House of Frankenstein” koji je režirao Erl C. Kenton (Erle
C. Kenton). Čudovište je ovog puta igrao kaskader Glen Strejndž (Glenn Strange)
dok je Karlof glumio ludog doktora.
1945. godine snimio je prvi od tri izvanredna
filma producenta Vela Lutona (Val Lewton) i kompanije RKO. To su bili filmovi “The Body
Snatcher”, “Isle of the Dead” (takodje snimljen 1945. godine) i “Bedlam” iz
1946. godine. Ovo su bili najbolji filmovi u kojima je Karlof glumio. Proveo je
ostatak 40-ih češće u pozorištu nego na filmu. 1951. godine Karlof se preselio
iz Holivuda u Njujork i počeo sa učestalim putovanjima nazad u Englesku. 1959.
godine se vratio u Englesku za stalno i tokom dekade se često pojavljivao u
televizijskim programima kao što su “Thriller” i britanska naučno-fantastična serija “Out of this World”.

1957. godina započela je treći veliki ciklus
horor filma, sa pojavom studija Hammer Films. Karlof, kao i Lon Čejni mladji i drugi,
iznenada se našao u poziciji da su ga ponovo tražili da bude horor zvezda, ali
je kvalitet njegovih novih filmova bio daleko ispod željenog. Snimio je
nekoliko relativno dobrih horor filmova početkom 60-ih, istaknute filmove koje
producirao Rodžer Kormen (Roger Corman) “The Raven (1963)”, “Comedy of terrors
(1968) koji je režirao Žak Turner (Jacques Tourneur) i film Marija Bave (Mario
Bava) “Black Sabbath (1963)”. Nakon toga, samo još jedan značajan film koji je
Karlof snimio, bio je film “Targets (1967)”, prvi film koji je režirao
Kormenov, danas čuveni štićenik, Piter Bogdanovič (Peter Bogdanovich).
Dok se nalazio u Kaliforniji, u februaru 1968.
godine, Karlof se razboleo, imao je bronhitis. Posle kompletiranja ugovora za
četiri meksičko-američka horor filma, vratio se u Englesku gde je
hospitalizovan. Tri meseca kasnije, 2. februara 1969. godine, Boris Karlof je
umro. Poslednje reči o njemu je uputio njegov veliki prijatelj Robert Bloch:
“Bio je divan i dražestan čovek. Svako u poslu ga je zaista voleo, poštovao i
divio mu se i zato će nam uvek veoma nedostajati."
Kraj
Tekst napisao: John Brosnan from "The Horror People"
prevod: hororfilmovi.blog.rs