[američki filmovi
]
18 Mart, 2008 21:20
The Eye (2008)

Režija: David Moreau i Xavier Palud
Scenario: Sebastian Gutierrez po originalnom
scenariju za film «Jian gui» koji su napisali Jo Jo Yuet-chun Hui, Oxide Pang
Chun i Danny Pang
Uloge:
Jessica Alba --- Sydney Wells
Alessandro Nivola --- Dr. Paul Faulkner
Parker Posey --- Helen Wells
Rade Šerbedžija --- Simon McCullough
Fernanda Romero --- Ana Christina Martinez
Rachel Ticotin --- Rosa Martinez
Obba Babatunde --- Dr. Haskins
Radnja:
Sidni, mlada slepa violinistkinja
dobija šansu da ponovo progleda, prvi put od detinjstva zahvaljujući čudesnoj
transplantaciji rožnjače. Dok se Sidni prilagodjava vrtoglavom novom svetu boja
i oblika, proganjaju je zastrašujuće vizije smrti lično, kako hvata osudjene i
odvlači ih iz sveta živih. Terorisana i na ivici ludila, Sidni mora da otkrije
čije je oči nasledila i kakve tajne vizije one sadrže.
Moj
osvrt:
Neću mnogo da dužim, film je
sasvim prosečan i nije uspela da ga izvuče ni, bar po meni, najlepša žena na
svetu – Džesika Alba. U filmu ima nekoliko solidnih efekata, to se odnosi na
delove filma u bolnici posle operacije, ali uglavnom je dosta spor i na momente
dosadnjikav. Mislim da je moglo da ispadne daleko bolje. Nažalost, original
film “Jian gui” sam baš davno gledao i zaboravio gotovo sve tako da ne mogu da
povučem paralelu izmedju ova dva ostvarenja. Dakle, film nije za bacanje, pre
svega zbog glavne glumice, ali nećete mnogo propustiti čak i ako ga ne
odgledate.
Ocena:
Prosečno
[Vesti
]
17 Mart, 2008 16:42
Tribina o horor književnosti u Domu omladine
Tribina "Od gotskog romana do današnjeg horora", o nastanku i razvoju književnosti strave i
užasa, biće održana sutra uveče u Domu omladine Beograda, a predavač će biti pisac, novinar i esejista Dejan Ognjanović.
Kako je saopštio Dom omladine, teme će biti "nastanak horor
književnosti, od gotskog romana u Engleskoj, preko visokog gotika Meri
Šeli i kratkih priča Edgara Alana Poa, do priča o duhovima iz 19. veka,
'palp' proze iz ranog 20. veka do Stivena Kinga i dalje".
Tribina je prva u četvorodelnom serijalu "Uvod u užas", a on će, sa
Ognjanovićem kao predavačem i autorom - biti svakog meseca na
tribinskom programu Doma omladine Beograda.
Druga tribina, planirana za april zvaće se "Politika horor žanra"; u
maju će biti reči o azijskom horor filmu dok će završna tribina u junu
biti posvećena srpskom horor filmu.
Ognjanović je asistent na filozofskom fakultetu u Nišu. Napisao je
horor roman "Naživo", kao i studije o horor žanru "Faustovski ekran:
đavo na filmu" i "U brdima, horori: srpski film strave".
Tribina "Od gotskog romana do današnjeg horora" biće održana sutra od 19 sati, u tribinskoj sali Doma omladine.
(Beta/MONDO)
[Kraljevi strave
]
16 Mart, 2008 08:49
Tod Browning - I deo
Tod Brauning (Tod Browning) je rodjen 12. jula 1880. godine. Sa
šesnaest godina je pobegao od kuće i pridružio se cirkusu u kom je radio
nekoliko godina kao klovn, akrobata i dr. Njegovo iskustvo iz cirkusa, veoma je
uticalo na njegovu kasniju karijeru u Holivudu i odjeci tih godina mogli su se
naći u mnogim njegovim filmovima. Posle cirkusa, Brauning je otišao u
varijetsko pozorište gde je bio komičar i obišao je svet sa različitim
društvima.
Stigao
je u Holivud 1914. godine i pojavio se u mnogim kratkim filmovima u kojima je
igrao vodeću komičarsku ulogu. Tokom tog perioda postao je dobar prijatelj sa
D. W. Grifitom (D. W. Griffith) i bio je jedan od
asistenata tog velikog režisera na filmu “Intolerance (1916)”. Do tad,
Brauning je takodje počeo da piše scenarije, shvatajući da njegova budućnost
leži iza kamera, pre nego ispred njih. Dosta je naučio radeći sa Grifitom i
1917. godine je režirao svoj prvi dugometražni film “Jim Bludso” ali tek je
1920. godine utemeljio ugled u filmskoj industriji, kada je režirao za
producenta Karla Lemla i Univerzal, melodramu smeštenu u Turskoj po imenu “The Virgin
of Stamboul”.

U njegovom narednom filmu za Lemla, “Outside
the Law (1921)” glumio je Lon Čejni (i ovde) ali je Brauning zatim napustio
Univerzal na dve godine. Tokom tog perioda radio je samo sporadično, trošeći
većinu svog vremena pokušavajući da se izbori sa alkoholizmom. Ali 1925.
godine, u 45-oj godini, krenuo je iz početka i ubrzo je obnovio temelje velikog
režisera koje je izgradio ranije. Uz asistiranje Lemlovog
legendarnog mladog štićenika, Irvinga Talberga (Irving Thalberg), uverio je
Univerzal da snimi film “The Unholy Three”, priču koja je sadržala mnoge
sastojke bliske njegovom srcu, koji su se odnosili na aktivnosti tri bivša
cirkuzanta koji različito prerušeni, vode prodavnicu kućnih ljubimaca kao
paravan za svoje kriminalne aktivnosti. To je bio veliki uspeh za Univerzal i
Leml je odlučio da je saradnja Brauninga i Čejnija formula koja garantuje
stvaranje novca. Tokom preostalih pet godina Čejnijevog života,
oni su snimili još nekoliko zajedničkih filmova kao što su “The Road to
Mandalay (1926)”, “The Unknown (1927)” i “London After Midnight
(1927)”.

Brauning je koristio, sa izvesnom dozom ponosa, film “London After Midnight” kao
primer kako pridobiti publiku da prihvati natprirodne dogadjaje. "Od
publike nije zahtevano da veruje u odvratno nemoguće, već samo u odvratno
moguće. Uverljivost pre uvećava nego što smanjuje jezu i uzbudjenje." Dve
godine nakon tog intervjua režirao je film “Dracula (1931)”, i neverovatniju
priču koju je teško moguće naći. To je demonstriralo brzinu kojom se američka
publika prilagodila ‘odvratnom nemogućem’.
Brauning nije bio istiniti režiser horor filmova
po tradicionalnom shvatanju i njegova verzija Drakule je dokaz toga. On nije
imao stvaran osećaj za
natprirodno ili za kreiranje gotske atmosphere, niti je bio veoma očigledan
režiser (po filmskoj legendi “Drakula” je bio jedan od njegovih probnih
projekata ali nema dokaza koji bi to podržao – on se umešao u snimanje tog
filma u kasnoj fazi njegovog razvoja). Bez obzira, vizelni stil koji poseduje
“Drakula” je zasluga uticaja kinematografa Karla Frojnda (Karl Freund). Glavna
režiserska karakteristika Toda Brauninga je bio njegov odnos sa glumcima. Bela
Lugoši (i ovde) je tokom snimanja filma “Drakula” otkrio da je Brauning veoma koristan.
Nastaviće se...
tekst napisao: John Brosnan - "The Horror People"
prevod: hororfilmovi.blog.rs